Decydując się na daną metodę piaskowania, należy wziąć pod uwagę wiele czynników, nie omijając przy tym nawet drobnych szczegółów.
Najważniejszy jest rodzaj powierzchni. Liczy się jej trwałość i grubość. Piaskowanie trzeba więc zaplanować tak, by nie zniszczyć materiału. Przykładowo, piasek kwarcowy czy śrut stalowy podczas uderzania w obrabiany materiał powoduje zmianę jego struktury poprzez utwardzenie. Rodzaj powierzchni i materiał, z którego została wykonana, mają wpływ na dobór ścierniwa i właściwego ciśnienia. Piaskowanie felg nie jest takie samo jak piaskowanie drewna. Jeśli piaskowanie zostanie powierzone profesjonalistom, z pewnością będą oni wiedzieć, jak dopasować odpowiednie ścierniwo do danej powierzchni.
Warto też zastanowić się nad efektem, który chcemy uzyskać. Czy ma to być dokładne czyszczenia czy matowa powierzchnia. Od efektu końcowego zależy wybór sprzętu i sposobu działania.
Niezwykle ważną rzeczą są też właściwości materiału. Przykładowo, stali nie można piaskować z użyciem wody, co zmniejsza pylenie. Stal w połączeniu z wodą daje korozję. Poszycia karoserii samochodowych, które są wykonane z miękkiej blachy, mogą pod wpływem piaskowania twardym ścierniwem, mogłyby się odkształcić. Dlatego należy wybrać taki materiał, który nie uszkodzi danej powierzchni.
Najnowsze komentarze