Kiedy uszkodzenie felgi jest na tyle zaawansowane, że nie możesz przeprowadzić regeneracji felg, jedyną opcją, jaka Ci pozostaje, jest wymiana felgi na nową. By pomyślnie przeprowadzić ten zabieg, należy zwrócić uwagę na 8 podstawowych parametrów, do których trzeba dopasować felgę. Jakie to parametry? W niniejszym artykule opowiemy Ci o 4 z nich.
Otwór centralny
Bardzo ważne jest dopasowanie felgi do otworu centralnego. Otwór ten jest zależny od marki auta. Przy dopasowywania do niego felg, należy pamiętać o tym, że w przypadku felg aluminiowych istnieje możliwość użycia wkładek redukcyjnych, a przy felgach stalowych należy zadbać o idealne dopasowanie do otworu.
Typ łba śruby
Bardzo ważne podczas wymiany felg jest również dopasowanie śruby. Należy pamiętać o tym, by powierzchnia docisku śruby była odpowiednio dopasowana do modelu auta i typu felgi. W zależności od tych dwóch czynników, powierzchnia docisku może być kulista lub stożkowa.
Długość gwintu śruby
Warto pamiętać o tym, że w przypadku felg aluminiowych należy zazwyczaj użyć nieco dłuższych śrub. W niektórych modelach aut zdarza się jednak, że do ich montażu można użyć tych samych śrub co w przypadku felg stalowych. Przykładem takiego auta jest Volksvagen.
Rozstaw otworów pod śruby
Podczas wymiany felgi, należy dokładnie oszacować rozstaw otworów pod śruby. Przykładowo parametr 5×100 oznacza 5 otworów na średnicy 100 mm. By potwierdzić ten pomiar należy sięgnąć po suwmiarkę. Nie będzie jednak potrzeby do wykonywania samodzielnych obliczeń, jeśli znasz markę, model i rocznik samochodu. Większość producentów ma ustalone standardowe rozstawy śrub, np. Opel – 4×100, Mercedes – 5×112, itd.
W kolejnym artykule przybliżymy Ci pozostałe 4 parametry, o które powinieneś zadbać podczas wymiany felg.
Najnowsze komentarze