W ostatnim artykule omówiliśmy pierwsze 4, spośród 8, najważniejszych parametrów, na które należy zwrócić uwagę podczas wymiany felg. W niniejszym materiale przedstawiamy pozostałe czynniki, o których nie możesz zapomnieć.
Odsadzenie felgi (et, offset)
Parametr ten opisuje odległość osi symetrii felgi od płaszczyzny przylegania do piasty. Odpowiednio dopasowane ET zapewnia, że koło będzie się mieściło w nadkolu. Zmniejszenie wartości tego parametru, powoduje zwiększenie rozstawu kół – wówczas felgi wychodzą bardziej na zewnątrz samochodu.
Szerokość felgi
Szerokość felgi musi być idealnie dopasowana do szerokości opony. W przypadku zaniedbania tego parametru, należy się liczyć z tym, że np. zbyt szerokie felgi nie pomieszczą się w nadkolu. Wartość szerokości felgi można łatwo sprawdzić – jest wygrawerowana na jej powierzchni, np. 7Jx17 to felga o szerokości 7 cali.
Rodzaj ciężarków
Istnieją 2 zasadnicze rodzaje ciężarków. Zazwyczaj w przypadku felg aluminiowych używa się ciężarków naklejanych, zaś w przypadku felg stalowych – nabijanych. Należy również pamiętać, że w przypadku felg umieszczonych bardzo blisko zacisku hamulca, należy sięgnąć po ciężarki slim.
Przystosowanie do opon typu runflat
Opony, które mają zdolność jazdy po przebiciu (tzw. runflat) powinny być wyposażone w specjalne felgi z symbolem EH2, czyli takie, które mieszczą szeroką stopkę opon tego rodzaju.
I tak oto dotarliśmy do końca naszej prezentacji parametrów, na które należy zwrócić szczególną uwagę podczas wymiany felg. Zanim jednak zdecydujesz się na taki zabieg, sprawdź, czy można go uniknąć! Nasi specjaliści regeneracji felg z Krakowa rzetelnie ocenią stan felg w Twoim aucie i zrobią wszystko, co w ich mocy, by udało się je naprawić. Efekt końcowy Cię zaskoczy! Sam zobacz → galeria.
Najnowsze komentarze