Istnieją 4 podstawowe metody produkcji felg. Na czym polegają? Jakie mają zalety? O tym piszemy w naszym dzisiejszym materiale.
Metoda grawitacyjna– sposób na tanie felgi
Metoda grawitacyjna to technika, które z pewnością nie opróżni zbytnio portfela, jednak niższe koszty produkcji oznaczają zazwyczaj również niższą jakość powstających w efekcie felg. Choć na zewnątrz felga prezentuje się jak każda inna, cechy jej budowy wewnętrznej pozostawiają wiele do życzenia. Zaletą tej metody jest jednak brak konieczności używania specjalistycznych urządzeń.
Metoda niskociśnieniowa – felgi tanie i porządne
Metoda niskociśnieniowa zapewnia równie tanią, ale dużo bardziej efektywną produkcję felg. Sekret tej technologii opiera się na wywieraniu niewielkiego ciśnienia strumieniem powietrza na ciekłe aluminium podczas odlewu. Dzięki temu metal dokładniej wypełnia formę, osiągając pożądany kształt.
Metoda kucia – sposób na wytrzymałe felgi
Kucie należy do jednej z najdroższych metod produkcji felg. Polega na rozgrzaniu aluminium do bardzo wysokiej temperatury, a następnie poddaniu go naciskowi prasy. Oprócz doskonałej prezencji, uzyskane w tej technologii felgi charakteryzuje niezwykła wytrzymałość.
Metoda rolowania – duże felgi na medal
Rolowanie to proces, który polega na zastosowaniu specjalnych rolek, które ubijają materiał aż do uzyskania pożądanego kształtu felgi. W efekcie uzyskujemy felgi o wysokiej gęstości, a co za tym idzie – wysokiej wytrzymałości. Metoda ta doskonale sprawdza się w produkcji dużych obręczy.
Spośród wszystkich wymienionych metod produkcji felg, najbardziej optymalną pod kątem jakości i kosztów wydaje się być metoda niskociśnieniowa. Niezależnie jednak od technologii, w jakiej felga została wyprodukowana, z czasem jej jakość ulega nadszarpnięciu. W takich sytuacjach, regeneracja felg jest najlepszym wyjściem, dzięki któremu wyeksploatowany element szybko wróci do dawnej świetności. W tym celu zapraszamy do naszej lakierni proszkowej na ul. Góra Libertowska 3. By poznać więcej szczegółów, zadzwoń: 731 290 420.
Najnowsze komentarze