Samochodami wyposażone w silniki wysokoprężne mają jedną wadę: wysokie koszty napraw, które potrafią sięgać nawet kilku tysięcy złotych. Z tego względu większość kierowców decyduje się na regenerację, ale czy wszystkie części się do tego nadają? Na to pytanie odpowiemy w niniejszym materiale.
Co można regenerować?
Do części, które są z powodzeniem poddawane regeneracji należą felgi. Regeneracja felg jest często praktykowanym przez kierowców zabiegiem, który pozwala przywrócić starym, uszkodzonym felgom pierwotny blask. Oprócz felg, zregenerować można również:
– turbosprężarki: ich regeneracja polega na zdemontowaniu podzespołów, wymianie łożysk i uszczelek, wymianie uszkodzonych elementów, wyważeniu, piaskowaniu obudowy, a na koniec złożeniu wszystkich elementów w całość i poddanie ich testów,
– wtryskiwacze: regeneracja wymaga użycia specjalistycznych sprzętów, które pomogą w oczyszczeniu elementów (przy pomocy ultradźwięków), a także w precyzyjnej weryfikacji stanu technicznego za pomocą profesjonalnego mikroskopu stereoskopowego,
– pompy wtryskowe: regeneracji poddawane są pompy, które w dieslach zwiększają ciśnienie oleju napędowego podawanego do wtryskiwaczy,
– dwumasowe koło zamachowe: regenerację rozpoczyna się tu od rozebrania koła, potem należy je oczyścić. Kolejny etap to montaż tarczy zbierakowej, łożyska, sprężyn łukowych i ślizgów, a następnie montaż podzespołów i wyważanie,
– filtr cząstek stałych: by poddać go regeneracji, należy najpierw go zdemontować lub nawet wyciąć. Potem przychodzi etap diagnostyki, testów, a następnie wypalania w piecu indukcyjnym w temp. ponad 700 stopni Celsjusza. Ostatni etap to sprawdzanie drożności kanalików – w sytuacji, jeśli są niedrożne, wracają do pieca.
Najnowsze komentarze