fbpx

Firma Continental opracowała wynalazek, który ma szansę zrewolucjonizować przemysł motoryzacyjny. Dzięki niemu znacząco zmniejszy się ilość awarii samochodu, a co za tym idzie rzadziej będziemy musieli go poddawać zabiegom, takim jak regeneracja felg.

Czym jest New Wheel Concept?

nowe kołoOpracowana przez Continental koncepcja New Wheel Concept opiera się na połączeniu elementów układu hamulcowego z felgą złożoną z kilku segmentów. W efekcie powstaje konstrukcja składająca się z zewnętrznego pierścienia z przymocowanym do niego pięcioramiennym elementem pełniącym funkcję szprych oraz przykręconą tarczą hamulcową.

Sekretem modelu jest zacisk hamulcowy, który nie obejmuje tarczy hamulcowej po obwodzie, a od środka. Dzięki temu średnica tarczy ulega zwiększeniu, zwiększając tym samym skuteczność hamowania u szybkość zatrzymania pojazdu.

Konstrukcja wyróżnia się lekkością, a jej dodatkowym atutem jest skuteczne odprowadzanie ciepła. Całość jest wykonana z aluminium, które zapewnia perfekcyjną wytrzymałość tarczy, która dzięki takiej budowie jest zdolna z powodzeniem przetrwać cały czas użytkowania samochodu bez korozji.

Jakie są zalety nowej konstrukcji?

Jak podają eksperci z firmy Continental, „nowe koło”zapewnia niższe koszty eksploatacji, ponieważ w układzie hamulcowym zużywać się będą głównie klocki. Dodatkowym atutem modelu jest dużo łatwiejsza i sprawniejsza wymiana kół i tarcz. Czy dzięki New Wheel Concept kierowcy rzeczywiście rzadziej będą musieli korzystać z zabiegów, takich jak regeneracja felg? Odpowiedź na to pytanie poznamy, gdy nowa konstrukcja trafi do powszechnego użytku. A na to przyjdzie nam jeszcze poczekać.