fbpx

Jak wspominaliśmy już w jednym z naszych ostatnich artykułów, malowanie proszkowe jest uznawane za technologię przyszłości. Mimo swojej przewagi nad tradycyjnymi technikami, malowanie proszkowe rozwija się jednak powoli. Dlaczego? O tym piszemy poniżej.

malowanie proszkowe kosztyMalowanie proszkowe – problem kosztów

Największą trudnością, z jaką mierzy się branża malowania proszkowego jest wysoka cena surowców potrzebnych do produkcji farb. W ciągu ostatnich 12 miesięcy ich cena odnotowała wzrost aż o 25%, co rzutuje na całkowite koszty korzystania z technologii. Przed niemałym wyzwaniem stoją również firmy, które zdecydują się na wdrożenie malowania proszkowego we własnych warsztatach – zmiana instalacji lakierniczej, zakup nowych sprzętów: kabiny, pieca czy pistoletów wiążą się ze sporymi wydatkami.

Wymagająca technologia przyszłości

Problem kosztów to nie jedyna przeszkoda na drodze do dominacji malowania proszkowego w branży lakierniczej. Dużym wyzwaniem dla stosujących tę technologię są wymagania, jakim trzeba sprostać, by bezbłędnie przeprowadzić proces malowania proszkowego. O czym mowa? Chodzi tu m.in. o kwestię aplikacji, która musi się odbyć w specjalnych warunkach: na podłożu nieprzewodzącym oraz w określonej temperaturze. W innym wypadku na pomalowanej powierzchni mogą pojawić się problematyczne defekty.

Czytaj więcej: 7 grzechów głównych w malowaniu proszkowym

Malowanie proszkowe – perspektywy

Mimo zarysowanych powyżej trudności, bilans korzyści i strat u podmiotów wykorzystujących malowanie proszkowe wychodzi na plus, a prognozy dla jego rozwoju są ze wszech miar pozytywne. Jest to zasługa nikłej szkodliwości technologii w porównaniu do strat, które generują tradycyjne technologie. Więcej na temat zalet malowania proszkowego przeczytasz TU.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat malowania proszkowego lub skorzystać z tej technologii podczas odnawiania swoich felg, kaloryferów, mebli czy innych elementów, zapraszamy do lakierni Stelco w Krakowie, która mieści się przy ul. Góra Libertowska 3.