Felgi z efektem skóry krokodyla czy obręcze cudownie mieniące się w promieniach słonecznych – oto efekty specjalne, które zaliczyć można do jednych z największych marzeń wielu kierowców. Na drugim biegunie – największych przekleństw i efektów (nie)specjalnych znajdują się defekty, takie jak efekt klatki Faraday’a i efekt ramki, o których poniżej.
Efekt klatki Faraday’a
O efekcie klatki Faraday’a pisaliśmy szczegółowo TUTAJ. W wielkim skrócie defekt ten polega na kiepskim wynikaniu cząsteczek farby w zagłębienia lub wgłębione fragmenty malowanej powierzchni. Przyczyn powstania tego zjawiska upatruje się w zbyt wysokim napięciu lakierowania, niewłaściwym defektorze użytym podczas malowania proszkowego oraz w niewłaściwym kącie ustawienia pistoletu w czasie aplikacji. By zapobiec efektowi klatki Faraday’a należy:
1) poprawić napięcie w pistolecie,
2) dopasować odległość i kąt pistoletu,
3) w razie trudności ze starym deflektorem, warto zaopatrzyć się w nowy model.
Efekt ramki
Efekt ramki, podobnie jak efekt klatki Faraday’a, może skutecznie zepsuć prezencję malowanego elementu. Czym przejawia się ten defekt? Bez trudu zauważysz jego objawy, czyli gromadzącą się na krawędziach i narożnikach farbę. Jak do takiego stanu rzeczy doszło? Przyczyn może być kilka, a wśród nich m.in. zbyt duża chmura proszku, niewłaściwa (zazwyczaj za mała) odległość między pistoletem a malowanym detalem oraz zbyt duża odległość między elementami. By zapobiec powstawaniu efektowi ramki należy:
1) zoptymalizować ilość farby wykorzystywanej w lakierowaniu proszkowym,
2) zmniejszyć odległość między malowanymi elementami,
3) dopasować odległość między pistoletem a malowanymi detalami.
Jeśli chcesz uniknąć tego rodzaju niespecjalnych efektów w malowaniu proszkowym, zdecyduj się na zlecenie usługi specjalistom. Zapraszamy do najlepszej lakierni proszkowej w Krakowie! Znajdziesz nas przy ul. Góra Libertowska 3. Do zobaczenia! 🙂
Najnowsze komentarze