fbpx

Zimowa aura, choć urokliwa, bywa zdradziecka dla kierowców. Wskutek niskich temperatur, dużej wilgoci i innych czynników ich samochody są wyjątkowo narażone na różnego rodzaju awarie. Jedną z nich jest korozja, która często pociąga a sobą konieczność regeneracji felg. O tej oraz o innych zimowych usterkach przeczytasz poniżej.

1. Zamarzające szyby

Podczas silnych mrozów trudno uniknąć problemu z zamarzniętymi szybami. Istnieje wiele sposobów, by je oczyścić, nie każdy z nich jest jednak bezpieczny. Przykładowo skrobaczka może powodować porysowanie szyb. Zaleca się, by do czyszczenia zaszronionych szyb używać specjalistycznych odmrażaczy. A żeby nie dopuścić do oblodzenia szyby warto na noc osłonić je ekranem, a także zadbać o to, by samochód stał pod wiatą.

2. Problem z silnikiem

Czy masz tak, że kiedy wsiadasz za kierownicę po mroźnej nocy, zastanawiasz się czy od razu ruszyć w podróż, czy może dać się silnikowi rozgrzać? W takiej sytuacji nie zwlekaj – silnik najlepiej i najbezpieczniej rozgrzewa się w podróży, bez jazdy na niskich obrotach.

3. Porwane uszczelki drzwi

Jeśli pomiędzy uszczelką a drzwiami znajduje się woda, możemy mieć niemal 100% pewność, że w czasie mrozu ta woda zamarznie. W efekcie możemy mieć trudności z otwarciem drzwi, a każde silniejsze ich szarpnięcie może skutkować urwaniem uszczelki. Jak tego uniknąć? Najlepszym sposobem wydaje się umieszczenie między uszczelką a drzwiami warstwy silikonu, która doskonale izoluje gumę od blachy, a dodatkowo również wypiera wodę.

4. Usterki opon

Zimą częściej niż latem zaobserwować możemy spadek ciśnienia w oponach, co jest wynikiem niższej temperatury otoczenia. Zasada jest prosta: im niższa jest temperatura, tym niższe ciśnienie w kołach i wyższe zagrożenie uszkodzenia ogumienia, a także obręczy. Dlatego zimą częściej niż latem należy sprawdzać ciśnienie w oponach.

5. Korozja felg

felgi zimaCzęstym problemem występującym zimą są również rdzewiejące felgi. Zalegający śnieg, błoto pośniegowe, wszechobecna na drogach sól sprzyjają pojawieniu się korozji. Szczególne narażone na nią są obręcze, na które założone są plastikowe kołpaki. Gromadzący się pomiędzy felgą a kołpakiem śnieg sprawia, że felga ma nieustanny kontakt z wodą i solą, co nieuchronnie prowadzi do korozji. Z tego względu na czas zimy najlepiej zrezygnować z kołpaków, a w sytuacji uszkodzenia felg należy zgłosić się na regenerację felg.