Już niedługo kierowcy będą mogli zakupić felgi o 15% lżejsze od aktualnie najlżejszych obręczy. Twórcami nowego modelu są Polacy z gdyńskiego startupu znanego pod nazwą Fibratech. Jak będzie wyglądać użytkowanie i regeneracja takich felg? Już niedługo się tego dowiemy, ponieważ obręcze trafią bowiem niebawem do masowej produkcji.

Sekret ultralekkich felg

felgi - regeneracjaWyprodukowane przez Fibratech felgi ważą jedynie 8,5 kg. Jak Polakom udało się stworzyć tak lekkie felgi? Jest to zasługa zastosowania autorskiej struktury tekstyliów kompozytowych w felgach z włókien węglowych. Zgodnie z zastosowanym rozwiązaniem, włókna węglowe układa się w taki sposób, by odpowiadały siłom oddziałującym na obręcz podczas jazdy. Jest to bardzo ważne, ponieważ w ten sposób jest możliwe lokalne i kontrolowane wzmacnianie struktury felgi. W efekcie można obniżyć ich masę, zyskując rekordowo lekkie felgi.

W przypadku obręczy o rozmiarze 20” x 10”, felgi zyskują w efekcie o 15% niższą masę niż ich najlżejsze odpowiedniki dostępne na rynku. Niska masa felgi niesie ze sobą wiele korzyści. Jedną z nich są niższe rachunki za paliwo, ponieważ samochód wyposażony w takie modele będzie mógł pokonać dłuższą trasę przy tej samej ilości paliwa.

Nowe ultralekkie felgi przeszły już testy TUV. Testerzy poddawali je obciążeniom występującym podczas jazdy przy zachowaniu surowych współczynników bezpieczeństwa. Wyniki testów pokazały gotowość modelu do masowej produkcji, dlatego już wkrótce możemy się spodziewać ich pojawienia się na rynku.

Ile będą kosztować ultralekkie felgi? Ich cena ma oscylować wokół 700 euro za sztukę. Oznacza to, że będą ok. 5 razy tańsze od najlżejszych obręczy, które aktualnie są dostępne na rynku.

Czytaj również: Felgi za 65 tys. złotych – kupiłbyś?

A posiadaczom felg o standardowej masie przypominamy o możliwości ich regeneracji. Zapraszamy do naszej lakierni w Krakowie!