Firma Continental opracowała wynalazek, który ma szansę zrewolucjonizować przemysł motoryzacyjny. Dzięki niemu znacząco zmniejszy się ilość awarii samochodu, a co za tym idzie rzadziej będziemy musieli go poddawać zabiegom, takim jak regeneracja felg.
Czym jest New Wheel Concept?
Sekretem modelu jest zacisk hamulcowy, który nie obejmuje tarczy hamulcowej po obwodzie, a od środka. Dzięki temu średnica tarczy ulega zwiększeniu, zwiększając tym samym skuteczność hamowania u szybkość zatrzymania pojazdu.
Konstrukcja wyróżnia się lekkością, a jej dodatkowym atutem jest skuteczne odprowadzanie ciepła. Całość jest wykonana z aluminium, które zapewnia perfekcyjną wytrzymałość tarczy, która dzięki takiej budowie jest zdolna z powodzeniem przetrwać cały czas użytkowania samochodu bez korozji.
Jakie są zalety nowej konstrukcji?
Jak podają eksperci z firmy Continental, „nowe koło”zapewnia niższe koszty eksploatacji, ponieważ w układzie hamulcowym zużywać się będą głównie klocki. Dodatkowym atutem modelu jest dużo łatwiejsza i sprawniejsza wymiana kół i tarcz. Czy dzięki New Wheel Concept kierowcy rzeczywiście rzadziej będą musieli korzystać z zabiegów, takich jak regeneracja felg? Odpowiedź na to pytanie poznamy, gdy nowa konstrukcja trafi do powszechnego użytku. A na to przyjdzie nam jeszcze poczekać.