Czasami, by uzyskać zamierzony efekt końcowy, podejmowana jest decyzja, by połączyć technologię malowania proszkowego z malowaniem farbami ciekłymi.

Można wtedy skorzystać na przykład z połączenia podkładu wodorozcieńczalnego, który przeciwdziała gazowaniu odlewów, bądź powierzchni cynkowanych z proszkową farbą nawierzchniową.

Farba ciekła, która może być utwardzana w znacznie niższej temperaturze, jest bardzo skuteczną zaporą chroniącą przed gazowaniem podłoża w czasie procesu utwardzania powłoki proszkowej.

Taka technologia mieszana często jest wykorzystywana do malowania samochodowych felg aluminiowych. Można wtedy zastosować to, co jest dopuszczalne w farbach ciekłych, a nieosiągalne w malowaniu proszkowym. Przykładowo, farbą ciekłą może zostać nałożony jasny srebrny metaliczny kolor, który jest wymagany dla dekoracyjnego wyglądu felg. Natomiast za pomocą malowania proszkowego nakładane są podkład i bezbarwna warstwa wierzchnia, która wpływa na trwałość zestawu powłokowego.

Biorąc pod uwagę ograniczenia, które pojawiają się w produkcji farb proszkowych, do uzyskania części efektów wizualnych powłoki konieczne jest zastosowanie technologii mieszanej.